نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

ورزش بانوان در سالی که گذشت| یک نیمه سرد و یک نیمه پرهیجان!

  • کد خبر: ۶۱۸۸۶
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
ورزش بانوان در سالی که گذشت| یک نیمه سرد و یک نیمه پرهیجان!
ورزش بانوان خراسان رضوی در سال‌۹۹، ۲ نیمه کاملا متفاوت داشت؛ یک نیمه سرد و خشک و بی‌هیجان و نیمه دوم حسابی پررفت‌و‌آمد و شلوغ و گاهی طلایی.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ ورزش بانوان خراسان رضوی در سال‌۹۹، ۲ نیمه کاملا متفاوت داشت؛ یک نیمه سرد و خشک و بی‌هیجان و نیمه دوم حسابی پررفت‌و‌آمد و شلوغ و گاهی طلایی. دختران ورزشکار چند ماه را در سکوت و در خانه به تمرین پرداختند و خبری از برگزاری مسابقات نبود و در مقابل، بازار چالش‌های مجازی داغ شد.
 
فوتسالی‌ها بیش از هر رشته دیگری بلاتکلیف بودند؛ زیرا تنها ۲ هفته تا پایان لیگ برتر سال‌۹۸ باقی مانده بود که این مسابقات تعطیل شد. در‌نهایت تیرماه پلی‌آف برگزار شد، اما شریف با بدشانسی تعدادی از شاگردان کلیدی خود را به‌خاطر ابتلا به کرونا در اختیار نداشت. در‌نهایت تیم مدعی قهرمانی هیئت فوتبال خراسان رضوی مغلوب مس رفسنجان شد و در دیدار رده‌بندی نیز به‌همراه حفاری اهواز شرکت نکرد تا سازمان لیگ این ۲ تیم را به‌صورت مشترک، سوم اعلام کند. مس نیز به قهرمانی رسید و سایپا دوم شد.
 
ستاره تیم مشهد نیز به‌خاطر آسیب مینیسک، زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد. اتفاق تلخ دیگر نیمه نخست سال، انصراف تیم هندبال اشتادسازه مشهد از حضور در جام باشگاه‌های آسیای بانوان به‌دلیل شرایط خاص امسال بود و به‌این‌ترتیب رؤیای آسیایی مشهدی‌ها به حقیقت نپیوست؛ هرچند تا‌این‌لحظه هنوز این مسابقات آسیایی برگزار نشده است. تیم لیگ‌برتری تیراندازی بانوان مشهد نیز به‌دلیل نداشتن توان مالی از ادامه رقابت‌ها انصراف داد و به لیگ دسته پایین‌تر سقوط کرد. تیم والیبال‌نشسته بانوان مشهد نیز به‌خاطر نبود اسپانسر، لیگ را نیمه رها کرد.

پرونده لیگ برتر فوتبال هم پس از ماه‌ها تعویق و بلاتکلیفی بالاخره در تابستان بسته شد و تیم شهرداری بم با بیشترین امتیاز به عنوان قهرمانی رسید. در‌واقع این هفتمین قهرمانی بمی‌ها در لیگ برتر بود و سمانه چهکندی، وینگر مشهدی این تیم، نیز تعداد مدال‌های طلای خود در لیگ برتر فوتبال را به عدد‌۹ رساند. او سال‌۹۹ را با چشمانی اشک‌بار تمام کرد؛ زیرا پس از ۴‌سال متوالی قهرمانی در لیگ، امسال تیم او نایب‌قهرمان شد و طلا‌های چهکندی به عدد‌۱۰ نرسید. از پاییز رقابت‌های ورزشی جان دوباره‌ای گرفت و دوباره ورزشکاران با شرایط کاملا متفاوتی راهی میادین شدند.
 
لیگ برتر بدمینتون از رشته‌های دیگر کار خود را زودتر شروع کرد، تیم شهید فخار مشهد یکی از ۵ تیم شرکت‌کننده امسال بود؛ اما تیم آکادمی پونا مشهد ترجیح داد در این سال کرونایی در رقابت‌ها شرکت نکند. اولین میزبانی ورزش بانوان مشهد نیز پس از ۸ ماه تعطیلی در همین رشته رقم خورد. تیم فخار در پایان در انتهای جدول رده‌بندی قرار گرفت. در دوومیدانی مشهدی‌ها برخلاف سال پیش که با تیم باشگاه شهر شرکت کرده بودند، امسال تیمی در لیگ برتر نداشتند و دوندگان و مربی مشهد برای تیم خرم‌آباد رقابت کردند که روی سکو نیز رفتند.

در لیگ برتر بسکتبال بانوان، امسال ۲ نماینده از مشهد حضور داشتند؛ مولتی‌کافه و سینام که هر دو نتوانستند با تیم‌های قدرتمند تهرانی رقابت کنند، اما به‌سختی موفق شدند سهمیه خود در لیگ برتر را حفظ کنند، هر‌چند از گزینه‌های سقوط بودند. در لیگ‌یک والیبال بانوان، مشهد ۴ نماینده داشت که در‌نهایت تیم آریا‌مقام مشهد قهرمان شد و تیم اشتادسازه سوم. به‌جز آریا که با قهرمانی راهی لیگ برتر شد، باشگاه اشتادسازه اعلام کرد تیم دختران والیبالیست نیز سال دیگر در لیگ برتر بازی خواهد کرد.

یکی از بهترین و پرافتخارترین اتفاقات ورزش دختران مشهد، طلوع «ستاره هشتم» بود. تیم بزرگ و پرتعدادی که با ترکیب ورزشکاران رشته‌های مختلف، راهی برنامه استعدادیابی «عصر جدید» شد و توانست با عملکرد درخشان خود تا فینال این رقابت برسد. همین روز‌ها نتایج اعلام خواهد شد و دختران ورزشکار شهر شانس خوبی برای رسیدن به قهرمانی دارند.

سردیس نیره عاکف، ملی‌پوش مشهدی تیراندازی و اولین مدال‌آور پاراالمپیک بانوان در تالار مشاهیر کمیته ملی المپیک رونمایی شد. ۵ دختر نوجوان مشهدی در رشته‌های دوومیدانی، وزنه‌برداری، بسکتبال و دوچرخه‌سواری بورسیه ورزشی شدند. داوران فوتبال مشهدی برای اولین‌بار در لیگ برتر فوتبال قضاوت کردند.
 
تیم‌های هاکی، تیروکمان و دوچرخه‌سواری دختران مشهد قهرمان لیگ برتر شدند. برگزاری اولین دوره لیگ فوتبال و فوتسال دختران خراسان رضوی نیز یکی دیگر از اتفاقات شیرین امسال بود. آنا براتی، مربی مشهدی، نیز به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آلیش بانوان از‌سوی علیرضا دبیر معرفی شد. تکلیف همه لیگ‌های امسال مشخص شده و فوتسال تنها‌رشته‌ای است که ادامه آن به سال‌۱۴۰۰ موکول شده، تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی تیم قدرتمندی است که می‌تواند برای اولین‌بار کاپ قهرمانی را به مشهد بیاورد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->